25 مهر 1403
EN
logo

مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی تهران

زیر مجموعه های غدد شامل :

 

 

معرفی گروه اخلاق پزشکی

 

گروه اخلاق پزشکی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، از سال 1381 به عنوان یک گروه مستقل در مرکز فعالیت خود را آغاز نموده است.

این امر در راستای نضج یافتن فعالیت های مرتبط با اخلاق پزشکی در سطح کشور و گرایش روزافزون محققین و دانشمندان به اخلاق زیستی و اخلاق پزشکی نوین صورت پذیرفته است. ایجاد حساسیت و آگاهی نسبت به مباحث اخلاقی در کشور ما سابقه تاریخی دارد؛ بطوری که مطابق آنچه از سوابق تمدن اسلام و ایران مشهود است پزشکان حاذق و مشهور ایرانی از جمله رازی و ابوعلی‌سینا آموزش علم پزشکی و اخلاق را توأمان انجام می‌دادند.

 

اعضاء گروه اخلاق پزشکی

نام و نام خانوادگی:دکتر باقر لاریجانی 

سمت : ریاست گروه 

رزومه

 

نام و نام خانوادگی :دکتر فرزانه زاهدی 

سمت :مسئول گروه اخلاق پزشکی 

رزومه

 

گروه میکروبیوم پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم 

 

ماموریت گروه تحقیقاتی میکروبیوتا انجام پژوهش های کلان، کاربردی و محصول محور در حوزه بیماری های غدد و متابولیسم میباشد. این گروه ایجاد دستورالعمل های کاری استاندارد و بومی در حوزه میکروبیوتا را سرلوحه کار خود قرار داده است. جلب حمایت های مالی نهادهای مختلف و عقد قراردادهای همکاری ملی و بین المللی به منظور تأمین زیرساخت های لازم از دیگر ماموریتهای این گروه میباشد.راهبری پروژه های کلان ملی در راستای دستیابی به الگوی میکروبیوتای ایرانیان در گروه های سنی و جنسی، قومیت ها و مناطق جغرافیایی مختلف کشور از اهداف گروه تحقیقاتی میکروبیوتا می باشد و ما در این گروه برآنیم تا از دانش به دست آمده در حوزه میکروبیوتا در مداخلات درمانی استفاده کنیم.

 

اعضاء گروه میکروبیوتا 

نام و نام خانوادگی : دکتر باقر لاریجانی .

سمت:استاد ممتاز غدد درون ریز 

رزومه

نام و نام خانوادگی: سید دارو سیادت 

سمت :استاد باکتری شناسی پزشکی مرکز تحقیقات میکروبیولوژی انستیتو پاستور ایران

رزومه

نام و نام خانوادگی:هانیه سادات اجتهد 

سمت :مسئول گروه میکروبیوتا  - عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم - دکترای تخصصی پژوهشی بیوتکنولوژی پزشکی

رزومه

 

 

گروه طب سنتی مرکز تحقیقات علوم غدد و متابولیسم 

 

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به جهت حرکت در راستای تولید دانش، یافتن درمان‌های ارزان تر و کم عارضه تر برای طیف گسترده ی بیماری های غدد و متابولیسم و بیماری های مرتبط غیرواگیر و ارتقاء نوآوری‌ها در محصولات دارویی و مستند به شواهد علمی، و نهایتا گام در راستای اقتصاد مقاومتی؛ گروه تحقیقاتی علوم دارویی – سنتی در اندوکرین را تأسیس می کند.امروزه یکی از چالش‌های بزرگ سیستم سلامت، مدیریت بیماری ها خصوصاً بیماری‌های غیرواگیر می باشد. راه حل پیشنهادی WHO استفاده از داروهای گیاهی به عنوان منابع غنی دارویی ارزان قیمت و نیز در دسترس هر منطقه می باشد. از طرفی تحقیقات اخیر با استفاده از تکنولوژی های جدید به دستآورد های چشم گیری در تهیه فرمولاسیون ها و طراحی ساخت و تولید دارو با هدف کاهش عوارض جانبی و افزایش اثربخشی رسیده است.

نام و نام خانوادگی :دکتر باقر لاریجانی 

سمت :مسئول گروه طب علوم دارویی- سنتی غدد

رزومه : https://isid.research.ac.ir/Bagher_Larijani

 

نام و نام خانوادگی :دکتر عذرا طباطبایی 

سمت:هیئت علمی گروه

رزومه :https://isid.research.ac.ir/Ozra_Tabatabaeimalazy

گروه روزه داری مرکز تحقیقات علوم غدد و متابولیسم 

 

گروه روزه داری اسلامی به عنوان یک گروه مستقل از شهریور ماه 1389 در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم کار خود را آغاز نموده است. هدف از تأسیس این گروه، گردآوری اطلاعات علمی و انجام پژوهش هایی به منظور فراهم ساختن مدارک علمی معتبر در زمینه اثرات روزه داری ماه رمضان برجنبه های مختلف سلامتی جسمی و روانی افراد سالم و نیز افراد مبتلا به بیماری های مختلف می باشد تا به این وسیله سطح آگاهی جامعه علمی و عموم افراد جامعه به منظور اتخاذ تصمیمات مناسب در زمینه روزه داری افزایش یابد. از آنجا که تا کنون مطالعات کنترل شده اندکی در مورد اثرات روزه داری اسلامی در شرایط مختلف انجام شده است، امید است تلاش های این گروه، گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف علمی کشور و بخصوص در جامعه علمی کشورهای مسلمان باشد.

 

نام و نام خانوادگی : دکتر سید محسن خوش نیت 

سمت : مسئول گروه روزه داری 

روزمه :



متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه