Interio

کلینیک مجازی دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران

1390/10/20 | ایجاد کننده: 41

من براي دنبال كردن برنامه كاهش وزنم مشكل دارم آيا هيچ راه سريعي براي اينكار وجود ندارد



به اين نكات كاربردي توجه كنيد:

-كاهش وزن هدف را منطقي در نظر بگيريد. شما نمي توانيد در يك هفته 12 كيلو گرم كم كنيد، سيگار كشيدن را متوقف و شروع به 5 كيلو متر پياده روي در روز نماييد.

-يك كاهش وزن كوچك را هدف بگيريد. كاهش وزن 2-3 كيلو گرمي.

-وزن و قندخون خود را يادداشت كنيد. اينكار سبب تشويق شما با ديدن بهبودي در ميزان قندخون حتي در غياب كاهش وزن خواهد شد.

-به صورت دوره اي، هر چيزي را در يك روز مي خوريد بنويسيد و اندازه سهم غذايي را اندازه بگيريد.

-قبل از هر وعده غذا يك ليوان بزرگ آب بنوشيد.

-از بشقاب كوچكتر استفاده كنيد.

-آهسته غذا بخوريد و وقتي شروع به احساس سيري كرديد از غذا خوردن دست بكشيد.

-قاشق و چنگال خود را هر وقت كه دهانتان از غذا پر است روي ميز بگذاريد و شروع به جويدن كنيد.

-از ميان وعده هاي با كالري پايين مثل ژله هاي بدون شيريني و سبزيجات خرد شده و ميوه تازه استفاده كنيد.

-خودتان را از غذاي مورد علاقه تان محروم نكنيد اما دفعات و اندازه آنرا كم كنيد.

-انتظار تاخير در پيشرفت را داشته باشيد ولي تسليم نشويد و دوباره شروع كنيد.
 


کلمات کلیدی