Interio

کلینیک مجازی دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران

1390/10/19 | ایجاد کننده: 41

چرا بعضي از مردم كاهش وزن خود را نگه مي دارند و بعضي ديگر همه وزن از دست رفته را بدست مي آورند



محققين دريافته اند كساني كه كاهش وزن خود را نگه مي دارند براي اين موفقيت كارهاي بخصوصي انجام مي دهند. شما هم مي توانيد موارد زير را امتحان كنيد:

-براي تهيه رژيم غذايي كه براي شخص شما موثر است كمك بگيريد بجاي اينكه رژيم هاي از قبل چاپ شده در مجلات يا كتابها را دنبال كنيد.

-ورزش : يكي از بهترين راههاي جلوگيري از برگشت وزن از دست داده شده، افزايش فعاليت فيزيكي مي باشد.

-سطح قندخون، فعاليت فيزيكي و غذايي كه مي خوريد را يادداشت كنيد.

-اطراف خود را با دوستان و‌ آشناياني پر كنيد كه مشوق و حامي تلاش هاي شما هستند و به شما كمك مي كنند تا اين راه را ادامه دهيد.

-از راه هايي كه به صورت سريع باعث كاهش وزن مي شوند دوري كنيد و راه هايي را انجام دهيد كه به صورت برنامه هاي دراز مدت هستند.

-هيچگاه خود را انكار نكنيد. گاهگاهي به مقدار كم از غذاي مورد دلخواه خود بخوريد.

-براي مقابله با مشكلات روزانه به جاي سيگار كشيدن، زياد خوابيدن، نوشيدن يا خوردن از راه هاي ديگر استفاده كنيد.

-تلاش خود را بكنيد، بهانه نياوريد، ترحم و دلسوزي براي خود نكنيد، اگر در تلاش خود عالي نبوديد خود را سرزنش نكنيد.

-خوش بين باشيد. باور كنيد كه موفق مي شويد و تلاش كنيد كه زندگي خود را شادتر و پر اميد تر كنيد.


کلمات کلیدی