Interio

کلینیک مجازی دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران

1390/10/19 | ایجاد کننده: 41

من براي بهتر كردن ميزان قندخون خود بايد وزنم را كم كنم ولي نمي توانم اينكار را شروع كنم. چطور مي توانم يك هدف منطقي براي كاهش وزن پيدا كرده و اينكار را انجام دهم



تعيين كردن يك وزن واقع گرايانه، كليداصلي است. اگر با هدف يك كاهش وزن متوسط 5-7 كيلو گرم شروع كنيد احتمالا شما مي توانيد اين كار را انجام دهيد و آن كاهش وزن را نگه داريد. ( كاهش وزن حتي در حد 10- 15 % مي تواند مخاطرات سلامتي را كاهش دهد ) وقتي كه به اولين هدفتان دست يافتيد، شما مي توانيد پيشرفت خود را ارزيابي كنيد و ديدگاه خود را معطوف هدف بعدي نماييد.

وقتي شما وزن هدف را انتخاب كرديد اين نكات مي تواند شما را در شروع كمك كنند:

-هدف خود را نوشته و در جايي قرار دهيد كه بتوانيد هر روز آنرا ياد آوري كنيد.

-هدف خود را با كساني كه شاهد پيشرفت شما هستند (مثلا تيمي كه در اين رابطه با شما همكاري مي كنند يا دوست خود) در ميان بگذاريد.

-براي شروع دست به يك اقدام فوري بزنيد. مثلا به يك كلاس ورزش بپيونديد و يا از يك كارشناس تغذيه وقت بگيريد. اقدام عملي شانس شما را براي موفقيت بالا مي برد.

-خود را متعهد به انجام كارهاي كوچك روزانه نماييد مثل آماده كردن يك غذاي سالم براي نهار بجاي بيرون رفتن و خوردن غذاي آماده.

-راه هاي تازه براي مقابله با استرس پيدا كنيد مثل راه رفتن يا يوگا


کلمات کلیدی