Interio

کلینیک مجازی دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران

1390/10/19 | ایجاد کننده: 41

اگر من صبح زود ورزش مي كنم چه موقع بايد صبحانه ام رابخورم و انسولينم راتزريق كنم



-براي اينكه قبل از صبحانه ورزش كنيد: ابتدا قندخونتان راچك كنيد. اگر 100 ميلي گرم در دسي ليتر يا بيشتر است، 10- 15گرم كربوهيدرات بخوريد سپس ورزش نمائيد. اگر كمتر از100 ميلي گرم در دسي ليتر است، 10- 15 گرم ديگر كربوهيدرات به ميزان قبلي اضافه كنيد (مجموعا 20- 30 گرم ) و 10-15 دقيقه صبر كنيد. مجددا آزمايش نماييد و اگر بالاي 100 ميلي گرم در دسي ليتر بود ورزش نمائيد. شما ممكن است كربوهيدرات بيشتري در طي ورزش بسته به نوع ورزش نياز داشته باشيد. پس از ورزش، قندخونتان را مجددا چك كنيد، انسولين تان را تزريق نمائيد و صبحانه تان را ميل كنيد. شما ممكن است نياز باشد كه دوز معمول انسولين صبحگاهي رابسته به زمان و شدت ورزش كاهش دهيد.

-براي اينكه پس از صبحانه ورزش كنيد: اگر شما 1 تا 2 ساعت پس از صبحانه ورزش مي كنيد، صبحانه معمولتان را بخوريد. شما ممكن است نياز به كربوهيدرات بيشتري در صبحانه يا تنظيم انسولين تان داشته باشيد، اما احتياج داريد كه سطح قندخونتان راقبل، در طي و بعد از ورزش ياداشت نمائيد تا متوجه شويد كه پاسخ شما به ورزش در زمان هاي مشخص از روز چگونه است. اين به شما در تصميم گيري درباره اينكه آيا نيازي به تطابق غذا و انسولين داريد كمك مي كند.


کلمات کلیدی