Interio

کلینیک مجازی دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران

1390/10/19 | ایجاد کننده: Admin

اگر وقت زيادی برای خريد و آماده كردن غذاي سالم نداريد

هفتگي خريد كنيد. مواد غذايي بيشتري در تعطيلات پايان هفته بپزيد و براي وعده‌هاي بعد در فريزر بگذاريد. خريد برخي مواد مثل سبزيجات تميزشده به صرفه‌جويي در وقت كمك مي‌كند.



اگر بودجه زيادی نداريد:

با استفاده از فهرست جايگزيني از ميوه‌هاي هر فصل در همان فصل استفاده كنيد. بخش عمده غذاي افراد ديابتي را حبوبات، برنج، نان و غلات كامل تشكيل مي‌دهند که ارزان بوده و نيازي به غذاهاي گران بدون شكر (مخصوص ديابتي‌ها) نداريد. براي ميان‌وعده مي‌توانيد از ميوه، شير، نان، ذرت بوداده يا غلات استفاده كنيد.



اگر به رستوران مي‌رويد

غذاهاي آب‌پز، كباب‌شده يا بخارپز سفارش دهيد و غذاهاي سرخ‌شده و سوخاري‌شده، غذاهاي همراه با پنير و در سس پخته‌شده را انتخاب نكنيد. برخي مواد همراه غذا مثل چيپس را حذف نماييد. اگر مقدار غذاي شما به‌نظر خيلي زياد مي‌آيد مقداري از غذاي خود را جدا نموده و به خانه ببريد تا در وعده ديگر مصرف نماييد.



اگر در سفر هستيد

هميشه يك خوراکي نشاسته‌اي مثل بيسكوييت همراه داشته باشيد و اگر زمان يك وعده غذايي اصلي براي مدت طولاني به تأخير افتاد از يك ميان‌وعده استفاده كنيد. برنامه درماني را طبق معمول ادامه دهید.


کلمات کلیدی

Empty